Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wybranie odpowiedniego systemu CRM, nie jest trywialnym zadaniem. Jednak to za sprawą wybranego narzędzia CRM, będą w przyszłości podejmowane dalsze decyzje dotyczące klientów Twojej firmy. O czym należy pamiętać przy wyborze systemu CRM? Jak większość systemów, to narzędzie które będzie odzwierciedlać założenia biznesowe firmy – z tego względu wybór systemu CRM musi być poparty solidną analizą potrzeb firmy pod względem prowadzonych działań marketingowych oraz zakresu pozyskiwanych danych. Analiza dostarczy wymagania, które pozwolą na wybranie najbardziej dopasowanego systemu. Uwzględnienie w wyborze systemów CRM dostępnych w wersji freeware, w wielu przypadkach może przynieść zaskakujące wyniki, i z całą odpowiedzialnością - są to systemy niekiedy sprawniejsze, rozwijane dynamiczniej niż wersje płatne.

Darmowy CRM, nie oznacza pozbawiony wsparcia - większość z tych systemów posiada wsparcie w postaci społeczności (proszę wyobrazić sobie jak solidnie może być przetestowany system przez tysiące użytkowników?) oraz firm zajmującymi się wdrożeniami i dostosowaniem do potrzeb przedsiębiorstwa. I jeszcze raz, powtarzane niczym mantra – Nie wybieraj systemu przed analizą potrzeb, to tylko narzędzie które powinno być dopasowane do profilu działalności oraz indywidulanych potrzeb przedsiębiorstwa.

Poniższe porównanie najbardziej popularnych systemów CRM w wersji bez opłaty licencyjnej może pomóc w wyborze funkcjonalnym. Zestawienie nie uwzględnia płatnych modułów - wielu przypadkach za niewielką opłatą można nabyć moduł który uzupełni brakującą funkcjonalność.

SuiteCRM Zoho CRM VeroneCRM SugarCRM CE vTiger Zurmo Cream CRM Fat Free CRM EPESI SplendidCRM OpenCRX
GNU AGPL3 GNU GPL GNU GPL 3 GNU AGPL AGPL AGPLv3 GNU GPLV2 Affero GNU Public License MIT GNU AGPLv3 BSD
Suite CRM Zoho CRM Verone CRM Sugar CRM Vtiger CRM Zurmo CRM Cream CRM Fat Free CRM Epesi CRM Splendid CRM OpenCRX CRM
Sprzedaż
KontrahenciTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Oferty, wycenyTAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIETAK
Prognozowanie SprzedażyTAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
FakturyTAKTAKTAKTAKTAKNIETAKNIENIENIETAK
Produkty/usługiTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKNIENIENIETAK
Okazje sprzedażowe (szanse sprzedażowe),TAKNIETAKTAKTAKTAKTAKTAKNIETAKTAK
ZamówieniaTAKNIENIETAKTAKNIETAKNIENIENIETAK
Faktura na podstawie zamówieniaNIENIENIETAKTAKNIETAKNIENIENIENIE
KontaktyTAKNIETAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKNIE
Lejek sprzedażyTAKNIENIENIETAKTAKNIENIENIENIENIE
Składowanie plików i dokumentówTAKNIETAKTAKTAKNIETAKNIENIETAKTAK
Zarządzanie projektami
ProjektyTAKNIETAKTAKTAKTAKTAKNIENIETAKNIE
Zadania,TAKNIETAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAK
Magazyn
ProduktyTAKTAKNIENIETAKNIETAKNIENIENIETAK
UsługiNIENIENIENIETAKNIETAKNIENIENIENIE
Zamówienia do dostawcówTAKNIENIENIETAKNIENIENIENIENIENIE
Stany magazynoweTAKNIENIENIETAKNIENIENIENIENIETAK
Marketing
Kampanie mailingoweTAKNIETAKTAKNIETAKTAKNIENIETAKNIE
Szablony e-mailTAKNIETAKTAKNIETAKTAKNIENIETAKNIE
Personalizacja wiadomości e-mailNIENIETAKTAKNIETAKTAKNIENIETAKNIE
Leady (namiary)TAKNIETAKTAKTAKTAKTAKTAKNIETAKTAK
KalendarzTAKTAKTAKTAKTAKTAKNIENIETAKTAKNIE
Ułatwienia
Personalizowane widokiTAKNIENIENIENIENIETAKNIETAKTAKNIE
Profile użytkowników (role lub uprawnienia)TAKNIETAKTAKTAKTAKTAKNIENIETAKTAK
ResponsywnyNIETAKNIETAKNIETAKNIETAKTAKTAKTAK
Konfigurowany dashboardTAKNIETAKTAKTAKTAKTAKNIETAKTAKNIE
Wyszukiwarka pełnotekstowaNIENIETAKTAKTAKTAKTAKNIETAKTAKNIE
Język polskiTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKNIE
Wyszukiwanie duplikatówNIENIETAKTAKTAKTAKTAKNIENIENIENIE
Help Desk (obsługa klienta)
Zgłoszenia (informacje o problemach)TAKNIETAKTAKTAKNIETAKNIENIETAKNIE
Przyjmowanie zgłoszeń przez portal klienta (stronę internetową)TAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
Baza wiedzy (rozwiązania)TAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
Rozbudowa systemu
Dodawanie nowych modułówTAKNIETAKTAKNIENIENIENIENIETAKTAK
Dodawanie nowych pól do formularzyTAKNIETAKTAKTAKTAKNIETAKNIETAKTAK
Modyfikacja sposobu wyświetlania pól na formularzuTAKNIETAKTAKTAKTAKNIENIENIETAKTAK
Automatyzacja działań (Workflow)TAKNIETAKTAKTAKTAKNIENIENIETAKNIE
Raporty i Kokpity
Podstawowe moduły raportowania,TAKNIENIETAKTAKTAKTAKNIENIENIENIE
Generowanie dokumentów PDF (w wersji pudełkowej)NIENIENIETAKTAKNIENIENIENIENIENIE
PDF dla wszystkich modułówNIENIENIENIETAKNIENIENIENIENIENIE
PDF dla nowychmodułówNIENIENIENIETAKNIENIENIENIENIENIE
Dostosowanie szablonów PDFNIENIENIETAKNIENIENIENIENIENIENIE
Komunikacja
Poczta e-mailTAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKNIENIETAKNIE
Czat wwwNIENIENIENIENIENIENIENIENIENIENIE
Czat z pracownikami (wewnętrzny)TAKTAKNIENIENIENIENIENIENIETAKNIE
Kreator formularzy do zamieszczania bezpośrednio na stronie,TAKNIETAKTAKTAKTAKNIENIENIENIENIE
Masowy import/eksport danych,TAKNIETAKTAKTAKNIENIETAKNIETAKTAK
Integracja z kalendarzem GoogleTAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
Integracja z zadaniami GoogleTAKNIENIENIENIENIENIENIENIENIENIE
Integracja z Google MapsTAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
Integracja z microsoft OutlookTAKNIETAKTAKTAKNIENIENIENIENIENIE
Integrację z TwitteremTAKNIENIENIENIENIENIENIENIETAKNIE
Integracja z FacebookiemTAKNIENIENIENIENIENIENIENIETAKNIE
SMSTAKNIENIENIENIENIENIENIENIETAKNIE

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies Czytaj więcej